Linkblog

Szerelem Blog

Susy, a nagy szerelmi és lelki tanácsadó blogja. :-) Sőt hamarosan Detlef barátom is beszáll a férfinem képviselőjeként. Azért gyűlünk itt össze, hogy megvitassuk egymás problémáit. Ha szeretnéd hogy rólad szóljon a post, írj a susybaby12 (kukac) gmail.com - ra!

Tipp

Ne a multikat támogasd, vásárolj magyar termelőktől! Én is kiteszek egy ilyen dobozt

Friss topikok

  • Detlef: Kulturált véleménynyilvánításért nem jár kitiltás, bármi is legyen az. :) "Teljesen úgy tűnik az ... (2010.04.20. 12:19) Gáz pasidumák és perverz állatok
  • drywater: Detlef, mikorra várható a bejegyzés folytatása? :) A B verziós herceg tökéletesen illik az önző n... (2010.04.18. 19:31) Párkapcsolati problémák - Miért nem udvarolnak a férfiak?
  • egypercc: Üdv! Szerintem légy vele öszinte és mond el mit érzel. Lehet ez a kapcsolat a végét járja. Én is í... (2009.11.05. 16:45) Furcsán viselkedik a barátnőm
  • Detlef: Én úgy gondolom, ez valahol természetes. Illetve a női egyenjogúság következménye. Ugye régen volt... (2009.10.03. 00:18)
  • susztera: Nem könnyű, de tudni kell különbséget tenni a szerelem és amit Te adott pillanatban, adott lelki á... (2009.07.21. 14:08) Ne ítéljetek!

2008.10.12. 10:38 Susybaby

Mennyit ér a szerelem?

Kedves Susybaby és kommentelők!

Eddig azt hittem,hogy ismerem a barátnőmet. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nagyon jól ismerem, de úgy gondoltam, fel tudom őt nagyjából becsülni. Kérlek ne gondoljátok rögtön, és ne gyertek azzal, hogy biztos nem érdekelnek engem az érzései és a gondolatai és hogy biztos nem foglalkozok velük, épp ellenkezőleg nagyon is sokat.

Nyitott vagyok a kapcsolatban, elmondok neki mindent ami nyomaszt, egyszerűen azért, hogy ne nyomasszon többet. És mindig felkínálom neki a lehetőséget hogy meghallgatom, és ha szeretné, a segítségemet is.

A helyzet mégis az, hogy gyakran semmit se mond, pedig látom rajta, hogy valami nincs rendben. Per pillanat a távolság miatt csak az internet segítségével láthatjuk egymást és csak így tudunk beszélgetni. Mindig azt mondja, hogy ez olyan mintha csőbe beszélnénk, és hogy hiányzik a személyes közelség, ami nagyon fontos lenne.

Értem, hogy mit akar ezzel mondani, nem erőltetem a dolgot, hagyom hogy hallgasson és ne szóljon semmit, amikor egymással beszélünk. Elég ügyetlen a fogalmazás, de remélem értitek.

Na most jön, amit igazából kérdezni szeretnék, és kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre. Mindegy mit gondolotk róla, hogyan hangzik az egész, hogy nem is illik ide, vagy mégis, írjátok le, amit gondoltok.

Jelenleg a világ másik végén tanulok, egészen február végéig. Megígértem a barátnőmnek, hogy ha pénzt kapok otthonról, és végre lesz szabadidőm, veszek neki egy jegyet ajándékba, és elrepülhet hozzám látogatóba. Sokáig nem vette a bátorságot, hogy szabadságot kérjen a munkahelyén, de végül sikerült, mindennel együtt három hetet kapott.

Egy hetet szeretne a szüleinél lenn, a karácsonyi ünnepek miatt is, és nem akar kitolni a családjával és egyszerűen lelépni - ezt végül is meg tudom érteni.Így az oda- és visszautat beleszámolva marad 2 hét.

Erre csak azt tudom mondani, hogy ha a majd' kétszázezer forintos repülőjegyet nézzük, hogy túl rövid a két hét, és hogy szívesebben költeném a pénzt a lakásunkra, vagy  hétvégi kirándulásokra vagy éttermi vacsorákra, ilyesmire jó darabig elég lenne.

Ti hogy viselkednétek egy ilyen helyzetben? Tekintve hogy diák vagyok, diákhitelből, szülői segítségből és spórolt pénzből gazdálkodom, és nem vet fel a pénz.

Most már azt mondja, hogy nincs is kedve meglátogatni engem, mert akkor állandóan csak a pénzre gondolna, és úgy érezné, hogy én minden este azt számolgatom, hogy mennyibe került az eddigi együttlétünk itt.

Nem is az utazásról van itt szó, hanem arról, hogy 'nem ér' ő nekem annyit, és hogy inkább a pénz...

Még egy éve se vagyunk együtt, és gyakran összekapunk apró hülyeségeken. Egy ilyen veszekedénél mondtam egyszer, hogy én nem szórom a pénzt csak úgy semmiségekre, fizetem az utat, és utána néhány hét múlva vége, szakítani akarok. Pont azért, mert olyan zárkózott, és mert semmit nem tudok a gondolatairól. Hogyan kéne viselkednem? Hogy álljak hozzá ahhoz, hogy egy csomó mindent nem mond el nekem, vagy kedvenc mondását idézzem: "ezt először szeretném magamban végiggondolni".

Ti mit tennétek ilyen helyzetben, és mennyit ér meg nektek a szerelem?

Válaszaitokat előre is köszi! Monster

8 komment

Címkék: pénz problémák költségek veszekedés távkapcsolat elhidegülés


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gina 2008.10.12. 14:00:54

Szia Monster, kétszázezer forint egy rahedli pénz, főleg annak akinek amúgy sincs sok. És három hétre nem javasolnám senkinek hogy a Földgolyó túlsó felére repüljön. Jó, ha mindketten az őrület határát súroló módon sóvárognátok egymás után, és nem jönnél haza februárban, és csak ez a három hét lenne neki is jó. De nem is erről van itt szó. A karácsonyt a családjával szeretné tölteni, mert "nem akar kitolni a családjával és egyszerűen lelépni". Csak azt nem értem, hogy a család csupán belőle és még valakiből áll? Vagy senki nem beszél senkivel és szükségük van egy tolmácsra az ő becses személyében? Mert akkor hirtelen senki sem lesz egyedül többet.

Részedről a szerelem és a vágyakozás jelének tartom, hogy kész vagy ennyi pénzt kiadni, holott ahogy írtad is, nem szórod a pénzt.

És most lássuk a másik sztorit is. "Nem tudok veled beszélgetni" Pont az ilyen távkapcsolatoknál fontos a beszéd, már csak azért is, mert az egész abból áll, nem? Nálam pont a telefonálás a legegyszerűbb, ott tudok a legszabadabban beszélni.

Kedves Monster... valami nem stimmel ebben a történetben...Ha valaki fülig szerelmes, és alig bír a vágytól magával, azt se pokol, se özönvíz nem állítja meg hogy rohanjon a másikhoz, amint erre mód van. Vagy ő nem tudja mit akar, vagy nem tudja keresztülvinni az akaratát ("Sokáig nem vette a bátorságot, hogy szabadságot kérjen a munkahelyén", "nem akar kitolni a családjával és egyszerűen lelépni")...vagy a ti kapcsolatotokban nincs valami rendjén. Sőt valami rohadtul nincs rendben! A távolság miatt elveszíted a másikat szem elől és egy idő után az érzéseket is, de az nem jelenti azt, hogy nincs továbbra is veled. Természetesen kegyetlenül nehéz, ha nem mondja, hogy mi az ábra.

A reakciója, hogy "te csak azt számolgatod, hogy mennyibe kerülök" valahogy köszönőviszonyban sincs a valósággal. A valóság szerintem: Kib*tt sok pénzt adsz ki azért, hogy magadd mellett tudhasd őt, és cserébe nem sok respektet kapsz tőle, sőt nem hajlandó érted bármiről is lemondani. Itt jön ugye a nyerő kérdés: Miért is?

a) Ez a "nem ér ő neked annyit' fájdalmas pontot érint. Kérdem én, kin múlik, rajta személy szerint, vagy a kapcsolatotokon, hogy így gondolokodik?

VAGY

b) Esze ágában sincs hozzád repülni. Kérdem én, megint, na de miért nem? Tán fél egyedül repülni? Vagy nem is vágyik annyira rád? Fél hogy megint utazni kell, vagy fél hogy a végén megint elváltok egymástól? Elégedetlen a kapcsolatotokkal? Őszintén szólva, valami azt súgja, erről szól itt a történet. Nagyon rossz benyomásom támadt róla. Úgy gondolom, hogy meglehetősen sokat rágódik azon, hogy nem vagy ott vele és kétségbe vonja a kapcsolatotokat. Kérdezd meg tőle nyíltan és őszintén hogy mi van!

Ami pedig az utazást illet, úgy gondolom választás elé kellene őt állítanod: vagy három hét, vagy semmi. Nem csak a pénz miatt. A Föld túlsó felére repülni strapás dolog. Utána ki is kell magát pihennie a embernek. És akkor már nem sok időtök marad egymásra, mielőtt indul vissza. Nem éri meg az elválás fájdalmát. Üdv, Gina

Fricike 2008.10.12. 14:49:14

Megmondjam fillérre pontosan? :-)

Őszintén szólva, megértem a barátnődet.

"Egy ilyen veszekedénél mondtam egyszer, hogy én nem szórom a pénzt csak úgy semmiségekre, fizetem az utat, és utána néhány hét múlva vége, szakítani akarok."

Ha így gondolkodsz, soha az életben nem leszel képes áldozni a kapcsolatotokra. Arra soha nincs garancia, hogy a kapcsolat életed végéig fog tartani.

A kérdésedre, miszerint mások mit csinálnának a helyedben, elmondhatom, hogy én is éltem távkapcsolatban ausztrál partnerrel, és az összes pénzemet rááldoztam, hogy amikor csak lehet, együtt legyek vele. És egy pillanatig sem érdekelt, hogy meddig fog az egész tartani, vagy hogy mennyibe kerül. Egy dolog számított, hogy együtt lehetünk, még ha mondjuk csak 5 napig is.

És hogy mi lett a dolog vége? Összevesztünk, szétváltunk. Nem omlottam össze, és nem számoltam össze, mennyi pénzbe került a dolog nekem, sőt még az ötlet se merült fel bennem.

Lejlahercegnő 2008.10.12. 18:15:59

Durva hiba! ...ezt a mondatot igazán kihagyhattad volna. Ui. ha a barátnőd eddig nem volt biztos benne, most teljesen meg van győződve róla, hogy neked nem éri meg anyagilag, viszontlátni őt. Még ha az embernek eszébe is jut ilyesmi, jobb ha megtartja magának.
Egy kapcsolatban mindig van kockázat. Aki azzal kezdi, hogy mindig végiggondol mindent, mielőtt érzéseket vagy hasonlókat fektet a dologban, az vét a kapcsolat ellen.

HarisnyaFétis · http://www.webturi.fw.hu 2008.10.12. 22:21:26

Pálinkás jó estét,

hát ha az őszintét akarod hallani, meg tudom érteni a barátnődet.

azt kérded, mennyit ér a szerelem és pénzben méred?

A helyébe én úgy besértődnék mint állat és kibaszottul undorodnék az efféle anyagias felfogástól, remélem nem gondolod komolyan a kérdést hogy mitől ilyen lzárkózott a csaj?

érzi a szerencsétlen a gondolataidat, és a távolságot amit te tartasz és amit az efféle gondolkodással felépítesz

ha az egész a pénzen múlik, és nem ér neked annyit hogy elmenjen hozzád, mi a faszért dobtad fel az ötletet hogy menjen el hozzád?

Susybaby · http://szerelemblog.blog.hu 2008.10.12. 22:29:57

Igen, lenne itt néhány dolog, amit tisztáznotok kellene. Amíg ezeket nem beszélitek meg egymással, addig nem fogtok tudni kikeveredni a patthelyzetből.

csm · http://www.pozor.hu 2008.10.13. 06:39:41

Nos ha látni akarjátok egymást, és ennyire nem kéne hogy fontosak legyenek az anyagiak, akkor biza tegyen bele a hölgy is pénzt az útba! Mert ha nem állsz úgy anyagilag, akkor tán nem az a lényege a kapcsolatnak hogy ketten vagytok benne, és közösen vállaljátok a terheket? Ha jól olvastam, te tanulsz, és diák hitelezel. Tehát nem pénzzel gyújtasz be a kandallóba..Ő meg dolgozik. Tehát tessék szépen összetenni amitek van! KÖZÖSEN! Feltéve ha mindkét fél egyelően akarja is hogy megvalósuljon a dolog! Nem a múlt században élünk hogy a pasi fizet mindent. Kapjunk már magunkhoz!

Fiorentina 2008.10.13. 16:22:52

Nekem 3 éves kapcsolatom van, kb ennyi ideje is lakunk együtt. Ő kb 4szer annyit keres, mint én. Nekem ez elég rossz, mivel nem akarom , h eltartsanak, ő hiába mondta, hogy ez nem érdekli. Végül megtaláltuk a kompromisszumot: van közös és van saját pénzünk, amit félrerakhatunk. Naív lennék, ha azt mondanám, hogy örökre együtt, bár azt szeretnénk és tervezzük a házasságot is, de bármikor beüthet a krach. Ezt senki se hagyja figyelmen kívül. Te sem!!! Szóval ezzel csak annyit akarok mondani, hogy a barátnődnek is adnia kéne a költségekbe. Így nem lesz az, ha véletlenül (ne adj isten tényleg) szakítotok, hogy egymás fejéhez vágjátok a pénztémát. Mert annál rosszabb nincs, mint a pénzen veszekedni.

zZz 2008.10.14. 23:15:25

Mielőtt a barátnőd felháborodik, hogy te számolgatod a pénzt, talán feltehetné saját magának is a kérdést: neki mennyit ér meg a kapcsolat? Mert mintha fel sem merült volna eddig (az utolsó két kommentet kivéve), hogy ő akár egy fityinget is beleölhetne. Ezek szerint neki csak a számára ingyen kapcsolat működik és fel van háborodva, ha a fiú nem fizet mindent és azonnal, mindezt dalolva.
süti beállítások módosítása